USAH RISAU DENGAN TELEFON PINTAR HONOR 7X KERANA..


Sedang mencari telefon berbaloi dengan bajet dalam poket? Honor 7X adalah jawapan paling sesuai dengan pelbagai spesifikasi hebat.

Ia termasuk kelengkapan skrin 5.93 inci yang didatangkan dengan paparan FHD+ dan resolusi 2160 x 1080 piksel namun berjaya dinipiskan sehingga 7.6 milimeter dengan berat hanya 165 gram.

Menarik juga apabila terdapat fungsi One-key Screen Split yang membolehkan anda membahagikan skrin kepada dua bahagian serentak atas bawah.

Sekali gus ia memungkinkan anda melihat mesej e-mel hinggalah WhatsApp kemudian Netflix dan YouTube, dua aplikasi pada satu skrin.

Misalnya, anda masih boleh membalas WhatsApp sambil menonton Netflix dengan skrin atas bawah.

Honor 7X dikuasakan oleh pemprosesan octa core dan sistem operasi Android 7.0.

Kalau tak cukup dengan storan 64GB, tambah lagi dengan kad microSD 256GB jadi boleh muat turun banyak drama siri yang anda mahu.

Jangka hayat bateri pula mengasyikkan kerana tak cepat habis menerusi kapasiti 3340mAh cukup untuk penggunaan seharian.

Honor 7X juga menjadi telefon pintar pertama Honor yang datang dengan FullView pada saiz 5.93 inci bucu-ke-bucu sekali gus menghasilkan skrin tanpa bezel yang memaparkan kualiti dan nisbah skrin-ke-badan yang agak menakjubkan.

Bayangkan, saiz skrin terbabit berjaya menewaskan iPhone 8 Plus yang hanya mempunyai skrin 5.5 inci saja meskipun badannya sama saiz dengan Honor 7X.

Skrin 18:9 oun sudah pasti membolehkan anda bermain game dengan lebih menyeronokkan kerana kebanyakan aksi terpapar di skrin.

Tanpa bezel, ia tidak mendatangkan masalah untuk menempatkan dwilensa 16MP+2MP pada kamera belakang dengan apertur besar dan fokus pantas setanding kamera DSLR yang ada di pasaran.

Selain itu, terdapat PDAF dan sistem baru yang mampu fokus pada subjek sepantas 0.18s. Apertur besar f0.95 hingga f16 pula menyerlah imej DLSR tadi untuk depth of field lebih cemerlang.

Lagi seronok, ia menggunakan pemprosesan Kirin 659 2.36GHz yang berkuasa tinggi dengan GPU pun tidak kurang hebatnya.

RAM 4GB pun menawarkan prestasi untuk pelbagai tugas yang tidak mendatangkan masalah dan bersedia untuk mana-mana aplikasi yang dikatakan berat.

Honor 7X dijual pada harga RM1,099 bermula 18 Disember ini

Tak hairanlah kalau ‘rapper’ seperti SonaOne pun bersedia menjadi duta produk ini.

Langkah memperkenalkan Honor 7X tepat apatah lagi selepas kejayaan penjualan Honor 6X pada harga menarik setanding dengan spesifikasinya.

Sebelum ini, produk Honor tidak pernah mengecewakan bermula Honor 3C kemudian Honor 6 Plus membuka mata pengguna di Malaysia mengenai keupayaan fon ini.

Selepas itu, hadir pula Honor 8 Pro yang menjadi telefon pintar pertama fokus kepada game dan kerjasama dengan Mobile Legend menunjukkan pengalaman yang paling mengagumkan.


Mencuba Honor 7X tak lengkap tanpa anda memilih game yang seronok untuk dimainkan bersama.

Kami mencuba empat game yang hebat dan memang padan untuk dimainkan pada peranti yang mempunyai skrin 5.93 inci yang didatangkan dengan paparan FHD+ dan resolusi 2160 x 1080 piksel namun berjaya dinipiskan sehingga 7.6 milimeter dengan berat hanya 165 gram.

Bermakna, bermain game memang tidak mendatangkan masalah apatah lagi dengan pemprosesan Kirin 659 2.36GHz yang berkuasa tinggi dengan GPU pun tidak kurang hebatny di samping RAM 4GB ini.

Game apa yang padan untuk fon ini?


1. Modern Combat 5: Blackout

Siri kelima Modern Combat menjanjikan keseronokan berbeza di peranti pintar. Grafiknya ditingkatkan malah ciri permainan berseorangan dinaik taraf dari segi pengolahan ceritanya yang menarik. Sokongan 'multiplayer' juga disediakan seperti keluaran sebelumnya dan anda perlu bertarung dengan pemain lain dalam formasi skuad.

Game ini mempunyai ciri grafik yang tinggi namun pemain berpuas hati apabila Honor 7X yang menjanjikan set GPU berkuasa tinggi mampu menampung permainan agresif tanpa menjadikan skrin 'lag'.

Kemudian, dengan ciri FullView pada saiz 5.93 inci bucu-ke-bucu sekali gus menghasilkan skrin tanpa bezel yang memaparkan kualiti dan nisbah skrin-ke-badan yang agak menakjubkan.


2. Dead Trigger 2

Padat dengan letupan bom dan aksi tembak-menembak, namun masih utamakan elemen seram. Itulah kelebihan aplikasi permainan Dead Trigger 2. Sama seperti keluaran sebelumnya, pemain perlu berjuang untuk terus hidup dan menaik taraf senjata api demi mematahkan serangan mayat hidup.

Apa yang menariknya mengenai game ini termasuk kekuatan audionya yang memerlukan fon seperti Honor 7X untuk memenuhi citarasa pemain. Selain itu, jika anda sedang bermain dan secara tiba-tiba mahu membalas mesej, gunakan saja ciri One Split Screen dan boleh terus berada dalam game.

3. AOV

Antara tarikan utama AOV ialah hero percuma yang boleh didapatkan sejurus menyiapkan tugasan diberikan secara berperingkat. Sebagai contoh, kamu boleh mendapatkan Butterfly selepas memenangi 10 perlawanan kasual bersama rakan sesuai sebagai Multiplayer Online Battle Arena (MOBA) khusus untuk peranti pintar seperti Honor 7X

4. Titan Quest

Walaupun ia perlu dibeli dengan harga RM35, permainan ini seronok dimainkan kerana ia salah satu judul di PC yang dipindahkan ke telefon pintar. Berbeza dengan yang lain, ia berkonsepkan dunia terbuka selain memfokuskan tema penerokaan. Selama lebih 60 jam, anda berupaya mencipta 30 karakter, mencari 1,200 barangan dan berdepan 80 jenis musuh berlainan.

Bermain Titan Quest bermakna anda memerlukan skrin 18:9 sudah pasti membolehkan anda bermain game dengan lebih menyeronokkan kerana kebanyakan aksi terpapar di skrin.

Bermain empat game terbabit sudah cukup menarik dengan jangka hayat bateri pula tak cepat habis menerusi kapasiti 3340mAh cukup untuk penggunaan seharian.

Honor 7X dijual pada harga RM1,099 dan anda boleh membelinya di vmall.my atau stor terpilih.

Nilai harga fon ini memang 'super gila' dengan ciri yang ada. Sememangnya ia berbaloi.

Tiada ulasan:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
InfoGajetMalaysia. Dikuasakan oleh Blogger.