SONY XPERIA 10 V TELEFON 5G PALING RINGAN DI DUNIA DENGAN BATERI 5,000MAH


Selain Xperia 1 V, Sony juga telah memperkenalkan Xperia 10 V yang akan datang ke Malaysia dalam masa kira-kira tiga bulan. Ini adalah peranti jarak pertengahan baharu mereka dan Sony mendakwa bahawa Xperia 10 V kini merupakan telefon pintar 5G paling ringan di dunia dengan bateri 5,000mAh yang besar.


Harga Sony Xperia 10 V Malaysia


Sony Xperia 10 V secara rasminya berharga RM2,199 di Malaysia dan RM100 lebih tinggi daripada Mark IV tahun lepas. Xperia 10 V akan mula dijual pada awal Ogos 2023 dan ditawarkan dalam dua warna iaitu Lavender dan Hitam.


Sony Xperia 10 V Spesifikasi Malaysia

Walaupun luaran Xperia 10 V kelihatan sama dengan model tahun lepas, ia mendapat paparan HD+ 6:1 OLED Penuh 21.9" yang lebih besar sedikit. Walau bagaimanapun, ia masih menolak kadar segar semula 60Hz standard dan dilindungi dengan Gorilla Glass Victus Corning. Di bawah tudung, ia masih menggunakan cip Qualcomm Snapdragon 695 5G yang sama seperti sebelum ini tetapi dengan 8GB RAM dan storan 128GB, yang masih boleh dikembangkan melalui kad mikroSD.


Di bahagian kamera, Sony telah menaik taraf kamera utama Xperia 10 sebelumnya kepada sensor mudah alih 12MP f/48.1 8/1.2" Exmor RS yang lebih besar yang disertakan dengan penstabilan imej optik. Ia masih mengekalkan kamera sudut ultra lebar 0MP f/8.2 yang serupa dan satu lagi penembak telefoto 2MP f/8.2. Untuk swafoto, peranti ini juga mendapat kamera hadapan 2MP f/8.2.


Menurut Sony, pilihan warna Lavender sama dengan fon telinga tanpa wayar WF-C700N yang dijual pada harga RM549. Jika anda lebih suka menggunakan sepasang fon kepala berwayar, anda masih mendapat bicu fon kepala 3.5mm.


Turut disertakan ialah sepasang pembesar suara stereo menghadap depan, yang sebelum ini tidak ditawarkan pada Mark IV. Ia juga menyokong 360 Audio Realiti, Audio Hi-Res dan rakaman audio stereo. Sama seperti Xperia 1 V, Xperia 10 V menawarkan akses mudah ke pengembangan kad SIM dan mikroSD dengan reka bentuk dulang tanpa alatnya.


Xperia 10 V juga mendapat bateri 5,000mAh yang menyokong pengecasan pantas USB PD. Selain menyokong 5G, ia juga menyokong Bluetooth 5.1 tetapi tiada sokongan WiFi 6 (hanya sehingga 802.11ac). Walau bagaimanapun, anda masih mendapat rintangan habuk dan air bertaraf IP68, yang merupakan ciri tandatangan untuk telefon pintar Xperia. Di luar kotak, ia berjalan pada Android 13.


Jika anda berminat, anda boleh mendaftarkan minat anda terhadap Sony Xperia 10 V di laman web Sony Malaysia.


Artikel ini mungkin mengandungi pautan gabungan yang Microsoft dan/atau penerbit mungkin menerima komisen daripada jika anda membeli produk atau perkhidmatan melalui pautan tersebut.

Tiada ulasan:

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();
InfoGajetMalaysia. Dikuasakan oleh Blogger.